tummen mitt i handen.

Ja!! Så har man strulat till två reparationer.
Cabben först, där var bensinpumpen försedd med förbannade fabriksslangklämmor, men jag kom ihåg från lillasysters bil att det fanns överskott på slang så att man kunde dra fram lite extra. JAg kapar alltså slangarna istället för att bråka med slangklämmorna. Med följden att slangarna blev för korta när de skulle återmonteras. Jippi...

Så skullle vi trycka tillbaks bromskolven på lillebrors Xantia för att kunna montera nya bromsbelägg. Vi försöker med tving, funkar inte, vi försöker att knacka, lite svårt att komma åt,så jag sätter en tändstiftshylsa emellan och knackar på den, med följden att jag slår fast den på kolven, ohjälpligt. Hurra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0