Dags att bli medeltida.

En av mina kompisar och kollegor, arbetande vid Taxi Kurir i Uppsala blev rånad och misshandlad inatt.
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=77-AV_ID=636113,00.html
Något som får mig att vilja bli medeltida i min hantering av de ansvariga.
Ja, inte busarna då, de hoppas jag att polisen tar in och att de får en trevlig semester på några månader på någon av våra svenska anstalter.
Nej, de som jag vill sätta i skamstocken är personalchefen och VDn vid Taxi Kurir i Uppsala. Att inte ha infört den enskilda teknik som utgör det bästa skyddet mot brott för chaufförerna som obligatorium i alla bilar, eller i alla fall i alla bilar som går på natten är inget mindre än brottslig försumlighet. Vi vet förvisso redan från Sjukreseupphandlingen i våras att VDn ifråga är just så förumlig, men det ändrar inte faktum, han är personligen ansvarig för att min vän blev misshandlad och rånad av en person som åkt i taxin och därmed skulle ha filmats om bilen haft kamera, samt av dennes medhjälpare som hade kunnat gripas efter förhör av den filmade personen.
Jag har själv misshandlats i Tjänsten när jag arbetade för Kurir, hade vi då haft kamera i bilarna hade förövaren kunnat gripas tidigare och andra sluppit utsättas för hans brottslighet, såvida han inte avskräckts från brottet till att börja med, vilket jag inte hade hafft något alls att invända emot. Frånvaron av Kameror i Kurirs bilar var en av orsakerna till att jag bytte bolag. Den bristfälliga företagsledningen en annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0