Sköna skor

Sköna skor, sköna skor, här glider man runt i sköna skor.
Musikreferensen torde inte vara särskilt svår att knäcka för de flesta i min generation eller  yngre.
Hur som helst, jag fick ju ett paket igår (onsdag) med bland annat ett par nya kängor, idag har jag invigt dem.
De känns ärligt talat ungefär som alla andra nya par M90 marschkängor jag ägt, kort sagt lite stela och obekväma med en gång, men de blir snabbt bekvämare.När jag gick till jobbet i eftermiddags var skorna aktivt obekväma, när jag haft dem på mig uppemot elva timmar och promenerade samma väg hem så var de riktigt bekväma och hemtama och vandringen kändes betydligt kortare och snabbare än med de gamla kängorna. Om det beror på att de här är friskare med mer stuns i sulan, eller på att jag hade dem välknutna vet jag inte, men jag tror på en kombination med tonvikt på det tidigare alternativet.Skojigt att tala om de nya och de gamla kängorna förresten med tanke på att de gamla är tillverkade 1998 och de nya är tillverkade 1997, men så är det väl med överskottsmateriel antar jag.
Här har vi den obligatoriska nya/gamla bilden, de gamla är storlek 295 och har stålhätta, de nya är storlek 300 och har vanlig plasthätta, i övrigt är de i sitt ursprung identiska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0