dålig på att blogga

Jag är llite dålig på att blogga, men jag kan passa på att säga att juni har varit en bra månad, jobbet har gått bra, jag har varit på tre studentfiranden, Kusin, Tremänning och lillebror i den ordningen, allihopa har skjutsats i sniper (min Cab).
Det har varit mycket cabväder, sånt är trevligt.
Jag köpte mig mitt livs första luftgevär i lördags (jag har skjutit både luftgevär och kraftigare saker tidigare, men jag har aldrig ägt ett luftgevär tidigare), ett begagnat enklare Gamo-Gevär för 300 kronor som jag invigde genom att skjuta på tomburkar, sedan köpte jag lite fler skott, ett kulfång och ett paket måltavlor igår och har blåst iväg ca 60 skott ikväll ute i sommarstugan, där det verkar som om det bara var de två grävlingar som jägaren knep, vi får se om det dyker upp spår av fler grävlingar framöver så att vi får kontakta jägaren igen.

Apropå luftgevär förresten, så verkar det som om våra styrande inte vill att folket skall lära sig farliga saker som skytte, taktik, disciplin och sådant som man lär sig i lumpen, gör därför din plikt för demokratin och lär någon att skjuta, luftgevär är billiga, så även skott till dem, sen är det inte oöverstigligt att ta jägarexamen och börja med eldvapen heller.
Nästa år ska jag lära brorsonen skjuta luftgevär.
Titta in på vapenlobbyn.egetforum.se förresten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0