Skattehöjarborgare.

Nu vil borgarna höja skatten igen. Som vanligt vill de höja skatten med fasta summor så att det slår hårt mot låginkomsttagarna och ger obetydlig effekt för de rika.
Jag talar givetvis om den obligatoriska A-kassan.
Jag har aldrig varit med i någon A-kassa, till en början för att jag inte haft arbete och numera därför att jag inte kan vara arbetslös. En Svenskfödd taxiförare som inte är helt och hållet hopplös kan inte vara arbetslös i Sveriges storstadsregioner, går jag till Arbetsförmedlingen kommer de att hänvisa mig till att omedelbart söka och få jobb på något av de otaliga taxibolag som finns i Uppsala och stockholm. Eller så skickar de mig att söka jobb som lastbilsförare inom distribution. Sammantaget innebär detta att A-kassan inte kommer att göra en enda utbetalning till mig ens om jag är med i den.
Varför skall jag då vara med i en försäkring som faktiskt inte berör mig? För att stödja systemet? JA kanske, om jag tjänade bättre, men det ska vara mitt val, inte regeringens.
En gång i tiden kallade folkpartiet sig för de frihetliga. Idag är borgarnas intresse för att ge individen frihet helt borta.

Kommentarer
Postat av: Erik

Hej! Tycker din blogg är rätt kul och intressant att läsa. Ha det gott, och hoppas att du får nåt bra i födelsedagspresent!

2008-05-19 @ 23:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0