En lysande lundströmbild

Lundström är som vanligt lysande, hans bilder återfinner du på hans hemsida www.bonton.se

Jag tar mig friheten att infoga ett av hans senare alster här som på ett skarpt sätt belyser vår försvarsförmåga av idag. Jag personligen finner det ganska anmärkningsvärt att Finland med en försvarsbudget på dryga tjugo miljarder årligen kan mobilisera 350 000 man, medans våra 37 miljarder årligen bara räcker till att utrusta tiotusen man om ett år, men inga soldater alls om varslet är kortare än så.

Kommentarer
Postat av: Garm



Jo mitt i prick dessvärre!



Vi får göra som Glistrup en gång föreslog införa telefonsvarare med meddelandet "vi kapitulerar, jag upprepar vi kapitulerar!"



2009-03-04 @ 08:54:14
URL: http://fjolsvinn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0