Claes tingvall: Saknar du antisladd på bilen kan du ha dubbfritt om du inte behöver bilen.

Jag fick vägverkets propagandaskrift "Vintergatan" i brevlådan idag. Där erkänner Claes Tingvall något som övriga propagandister inter erkänt tidigare, Antisladdsystemen i många moderna bilar är så bra att på en modern bil med antisladdsystem kan man klara trafiksäkerheten med dubbfria däck. Den lilla detaljen har dubblöshetsmaffian inte fört fram förut, de har hävdat att dubbfritt är rätt för alla alltid. Vidare säger Tingvall att om man bara kör i stan och kan parkera bilen när det är halt så kan man klara sig med dubblöst även på en bil utan antisladd.

Nu ska jag avliva det sista av Tingvalls trovärdighet.
För några år sedan gick antisladden sönder på "min" taxi med bra dubbdäck en ganska så hal kväll. för att slippa tänka hur jag körde hela tiden och för att slippa vara så försiktig med gas och broms så bytte jag till en likadan bil, men med fungerande antisladd och dubbfria däck. Det tog en fyrtiofem minuter innan jag bytte tillbaks till min dubbade bil med trasig antisladd, för den var i alla fall förutsägbar och det var i alla fall möjligt att häva sladdarna med den.
Det finns inget fullvärdigt substitut för dubbdäck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0