lång dag.

Vissa dagar är längre än andra, det här var en ganska lång dag.
Började med att krypa till kojs vid två och sätta klockan på kvart över nio. Vaknade vid kvart över sju och kunde inte somna om. Gick upp vid nio och  begav mig vid tio till Enköping tillsammans med en söt flicka för att titta på bilar åt henne. Sedan titta på en bil i Uppsala och så en sväng till Ikea för att hjälpa henne med ett par tunga inköp. Så började jag jobba vid strax före arton, jobbade till 01.15 varefter jag hjälpte en kompis med att flyttlasta en bil, köra till centrala Fjollträsk, lossa bilen och köra ensam hem. Vid infarten till Uppsala klockan fem över fyra ser jag en bil med varningsblinkers så jag stannar för att se om jag kan hjälpa, det är en av våra bilar som fått monumental punktering, men trots att det var på motorvägen så var det höger bak, inte vänster. Hjälper honom att byta hjul, parkerar sedan bilen jag kör åt kompisen på avtalad plats och får skjuts hem av den expunkterade kollegan. Hemma vid 04.30. Får av kollegan veta att vid 02.15 ropades en körning till karlskrona ut, innebärande att jag kunde kört till Karlskrona och sedan sneddat ned till Flyinge för att plocka upp min stransatte lillebror om jag legat ute och jobbat en timme till. Nu är det i vart fall läggdags. Godnatt på er kamrater.

Kommentarer
Postat av: Mamma



Det var ju bra att jag inget visste, annars hade jag också haft en sömnlös natt!



Din underbara vana att stanna o hjälpa till förnekar sig inte. Johan klarar sig nog.

2009-09-22 @ 18:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0