Reserapport.

Jag for upp till Hofors i måndags eftermiddag då jag skulle till tandläkaren i Hofors på tisdagen.
Tandläkarbesöket var snabbt avklarat med två hål konstaterade, de lagas i slutet av Juli. Efter Tandläkarbesöket så passade jag på att Fotografera Commodoren framför Hofors vackra kyrka, för övrigt om jag är rätt underrättad den senast byggda kyrkan i katedralsform i Sverige.

Commodoren framför Hofors Kyrka 14/6-11

Från Hofors tog jag en tripp till Falun där jag hälsade på min ena farbror i hans fiolverkstad ett tag. Eftersom jag alltid tjatar på honom att han ska bygga fioler så plockade han fram en fiol som han byggde för en massa år sedan, ett vackert barockinstrument, och spelade litegrann på det.

Jan spelar på sin barockfiol.

Efter en stunds prat och fika etc så bar färden vidare till min andra farbror som precis höll på med det sista av vedhanteringen, jag parkerade bilen vid maskinhallen och högg i med vedarbetet. När vi var praktiskt taget färdiga passerar en Opel Vivaro på vägen edanför, för att plötsligt svänga upp på gården i ett moln av Grus. Ur flyger en herre och frågar min Farbror "Var har du hittat den där bilen?" Jag svarar att det är min och att jag har haft den i femton år, varvid Vivaroföraren säger att "det där är min första bil, jag köpte den lackerad i lådor när jag var sexton år och satte ihop den." Det här är första gången jag haft Commodoren till Borlänge, Böbas kanske tog den till Borlänge någon gång medan han hade den. Men det här är första gången på åtminstone sexton år som den är i Borlänge och då dyker killen som Böbas köpte den av upp och ser den. Det visade sig att han köpt en av granngårdarna hos min farbror för fem år sedan. Bra rackarns liten värld.

Commodoren och killen som satte ihop den och sedermera sålde till Böbas.

Kommentarer
Postat av: Tisgift

Ja faktiskt, sådana där sammanträffanden gör att man nästan börjar fundera på om sådana däringa saker som numerologi och ödet faktiskt kan ha en smula av sanning i sig. Men bara nästan.

2011-06-17 @ 11:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0