En helt vanlig söndag.

som en del av mina trogna läsare vet så håller jag sedan typ 20 månader på med geocaching. idag såg jag när jag vaknade att det släppts en ny geocache i ett friluftsområde, men den var en bit från vägen och jag är ganska lat, så jag tänkte att den fick bero och att jag skulle komma i vettig tid till jobbet istället. men när jag precis skulle ta på mig slipsen så ringde lilla rara Xera och tyckte att vi skulle ta den nya cachen få ingen loggat den ännu. sagt och gjort, jag kastade mig i lilla kadetten och gav mig av för att plocka upp henne innan vi for till utgångspunkten för cachejakten. drygt sexhundra meter längs en gångväg tit oss till första delsteget, sedan några hundra meter kohage till det andra och ytterligare några hundra meter upp på en höjd till ett gammalt skyddsrum från tiden då det var militärt övningsområde för att hitta slutgömman. och så återpromenad och skjutsa Xera till din cykel och själv fara till jobbet. när jag sitter i taxin och rullar mot stan så det jag en hög lastbil på andra sidan viadukten vid gamla Uppsala gatan. föraren det lite svettig ut. jag parkerar en bit bakom honom och blockerar trafiken så att han kan backa, sedan talar jag med honom och visar honom sedermera till hans,destination på andra sidan staden och får en pilsner för besväret. sedan rinner dagen på utan att något särskilt händer utöver att jag skjutsar en gullig hund och sedan avslutar dagen led en tågersättning till Sala där jag passar på att logga en geocache. nu, godnatt Sverige, var du än är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0