Var på dop idag.

Jag var på Dop idag, min Brorsdotter Ruth Adina döptes i samband med nattvardsgudstjänst i Eriksbergskyrkan i Uppsala. Jag har aldrig varit inne i den kyrkan förut och blev överaskad av hur trevlig den var och hur vackert det ganska enkla kyrkorummet var. Prästen var trevlig och Ruth snäll och glad, även om jag inte gillar alla fasoner man hade för sig med i mina öron märkliga sätt att sjunga delar av de texter som oftast sjungs i en gudstjänst och absolut inte uppskattar när man använder den nya översättningen av Herrens bön (jag läste den gamla istället).

Kommentarer
Postat av: Mamma



Jo visst är vår stadsdelskyrka varker. Gudstjänsten var helt underbar och storebror fick ju vara aktiv deltagare även han. Jag kände mig allmänt förvirrad, vilket jag alltid gör, av den nya läsningen av Herrens Bön, så den bad jag för mig själv på vägen hem.



Huvudsaken är dock att vår Rut är upptagen i den världsvida kristna gemenskapen.



Jag mår fortfarande gott efter Dopet och går omkring med ett fånigt leende.

2009-05-25 @ 13:18:47
URL: http://fjolsvinn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0