tvättdag.

Vid kvart i ett i eftermiddags gick jag ner till tvättstugan för att kolla om det fanns någon tvätttid. Det fanns det klockan ett. så jag bokade den tiden.
Jag hörde att maskinerna gick, men tänkte att de väl skulle vara färdiga till ett och om någon går över tiden i torktumlaren så stör det mig inte bara tumlaren är ledig tills min tvätt ska tumlas.
Klockan ett kom jag ner till tvättstugan med min tvätt och fann att maskinerna gick med tjugofem minuters gångtid kvar, lite lätt irriterande i min mening, Men jag hade gott om tid, så jag gick upp till mig och gick ned igen när maskinerna skulle vara färdig, står där ett par minuter efter att de stannat och då kommer en söt tjen inknallande och inser att hon tvättar på min tid. Hon hade bokat tid den fjärde klockan ett, och gått ned lite före ett för att se om det var ledigt så att hon kunde börja tvätta.
När hon insett att hon tvättar på fel dag och på min tvättid ber hon om ursäkt hur mycket som helst, vilket känns lite överdrivet i min mening, jag hade förlorat 30 minuter tvättid, inte särskilt irriterande, jag förklarade för henne att jag behövde en maskin och när den gått färdigt torktumlaren, resten av tvättiden kunde hon disponera.
Hon höll på att bli knäckt, inte för att hon tagit fel på datum, men för att jag inte var upprörd och för att jag lät henne nyttja tvättiden.
Då är frågan, varför skulle jag bli upprörd? Det var en halvtimme. Varför skulle jag inte låta henne nyttja tvättiden? Jag fick den tillgång till tvättstugan jag behövde.
Är folk i allmänhet så lite förstående och överseende med andras misstag att de blir arga för sånt här? Är folk så småsinta att de inte delar med sig av det de själva inte avser använda och inte heller kan spara?
Finns det så lite kärlek och solidaritet i det här landet idag att man blir så tacksam att man nästan bryter ihop när folk visar vanligt enkelt hyfs?

Kommentarer
Postat av: Garm



Du är dig lik.



Har du inte läst om alla tvättstugegräl?



Dessutom i ditt fall, så är jag rätt säker på att den söta tjejen blev extra orolig, när en tvåmeters, bred, svartklädd karl med kängor och rakat huvud, tornar upp sig över henne.



Som jag ofta sagt, man måste känna dig, för att förstå vilken snäll, omtänksam, och absolut inte skinnskalle, kille du är.



Men självfallet har du rätt i det du skriver. Det är otäckt att alla numera skall "hålla på sina rättigheter" även när de inte har användning fö dem.



Var har den goda viljan tagit vägen i all misstänksamhet.

2009-07-03 @ 06:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0