Massaker i Slottsbacken

De demonstrerande snögubbarna som jag nämnde på bloggen igår har strukit med, men det var inte växthuseffekten som tog dem. När jag började arbeta ikväll så stod de allra flesta av dem kvvar, det var en eller två som var sönderslagna av vandaler, ett par av plakaten hade även börjat sloka, detta sannolikt på grund av värmen.
Någon gång under kvällen har dock någon vandal varit framme och slagit sönder allihopa, jag tror att snöhunden som en av snögubbarna hade i koppel står kvar, men i övrigt är de massakrerade allihopa.
Jag kan bara inte förstå vad sånt ska vara bra för, här har några människor lagt ner ett par timmar på att skapa en installation avsedd att väcka tankar och munterhet hos folket, så kommer någon eller några och anser att de har rätt att förstöra detta vackra och muntra.VARFÖR? om de inte sympatiserade med budskapet unde de väl ha byggt en motdemonstration på andra sidan drottninggatan?det hade varit en avsevärt mer positiv handling. Idag binds alltför mycket av samhällets resurser upp i att bekämpa negativa handlingar, något måste göras åt detta, låt oss återvända till folkhemstidens samkulturella samhälle där alla är och vill vara del i en naturlig gemenskap byggd på tusenårig gemensam kuturell och religiös värdegrund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0