Påverka i det personliga mötet.

Jag hade nöjet att få skjutsa en ung officer i taxin för en tid sedan. Hon var på väg till en fest och vi pratade om lite allt möjligt. Strax innan jag släppte av henne gav jag henne en uppgift, att ta jägarexamen och köpa en halvautomat i kaliber .308 med ett bra rödpunktssikte. Hon såg väldigt frågande ut först, men så såg man hur kugghjulen rörde på sig bakom de vackra blå ögonen och hon utbrast " jag har aldrig tänkt på det tidigare! Det är ju skitsmart! Det ska jag ta upp med alla mina kollegor!" Hon tackade med uppenbart uppriktig känsla för tipset innan hon gick in på festen. Med lite tur stärktes rikets försvarsförmåga en liten aning genom det samtalet. Samma uppmaning vill jag rikta även till dig. Ta jägarexamen och köp en halvautomat i lämplig kaliber, förslagsvis .308 eller 5.56

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0