Saker tenderar att lösa sig.

Det har löst sig rätt bra med det mesta trots allt, cabben fixade jag ju som sagt med breänslefilter och bränsleslang.
Johans Xantia fixade vi det mesta på, men helt färdigt blev det inte. Jag satte bromskolven i skruvstädet och kapade bort tändstiftshylsan medelst vinkelslip och hyfsade till den så att den inte stack ut över kolvens plan och så att urtagen i kolven där man tar i för att skruva in kolven fortsatte genom hylsan.
Att montera tillbaks kolven gick hyggligt när både jag och Johan höll upp damasken så att man kunde sätta kolven på plats, sedan var det en barnlek att skruva in den medurs.
Kvarstående problem nu är för det första att få ur låssprinten ur den sprint som låser bromsoket i driftläge och att lufta bromsen (vilket inte hade behövts om jag gjort rätt från början).
Jag har jobbat ett pass sen jag kom tillbaks till Uppsala igår och jag jobbar nu också, det är segt som sirap, ingenting händer, men så är det ibland.

Lilla cabben är oväntat fin i det mesta, motorn verkar friskare än vad som angavs i annonsen, karossen är löjligt fin och chassiet är i huvudsak fint, även om fjädringen i bak är löjligt mjuk, vilket nog beror på att något inte är som det ska.
För att få bilen visuellt riktigt fin behövs en ny suflett, något man givetvis tror att är väldigt dyrt. Men så farligt är det inte, jag hittade en firma i helsingborg som anger priset för en ny sufflett till ca 5500kr. Fråganär om det är bara sufletttyget, tillskuret och färdigt för montering, eller om det är inklusive bakruta och montering.
Vi får se när de svarar på mejlet jag skickade till dem idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0