Frustrationer 2

Jag lämnade in GPSen först i Juni, Blev lovad att den skulle vara tillbaks inom 3-4 veckor och att jag skulle få ett SMS när den var tillbaks. Efter 9-10 dagar kom Messet. Hämtade en lagad väl fungerande GPS, men utan kartor, bara huvudvägarna i Europa låg i den, men det är ju inget bekymmer eftersom man har kartskivan som följer med GPSen. Bara det att skivan ligger nedpackad i en låda någonstans. Frågade en Kompis med likadan GPS om hjälp, men han kunde inte hjälpa då inte heller han kunde hitta sin skiva. Jag tröttnade och gick till Elgiganten för att köpa en till likadan GPS, som nu sjunkit i pris till 990kr. Blev lovad att Kartorna som levererades med den skulle vara up to date. Provkörde Maskinen och kartorna var samma som i den gamla, alltså 16 månader gamla. Jag kollade därför kartskivan och laddade gamla GPSen med kartor därifrån, även de var gamla. Arg och besviken gick jag tillbaks till Elgiganten och påtalade att GPSen inte fyllde det jag blivit lovad. De fann sig inte ha aktuella kartor, men löste bekymret elegant genom att återköpa GPSen ifråga, en Mio c210 och ge mig en prisreduktion på efterträdaren C220 från 2290 till 1890. Jag tror inte att jag behöver påpeka att jag är nöjd. Det som avgör om man blir nöjd som kund är inte om butiken gör misstag, utan hur de rättar till misstagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0