Fick ett paket idag

Det kom ett paket på posten idag, från Active Life Equipment, en postorderfirma för bland annat militärt överskottsmateriel. Det var en liten negativ sak i det hela, paketet var illa hopsatt, det såg ut såhär när jag fick det på spelbutiken.  





Dessbättre hade innehållet inte tagit någon skada.
Innehållet var ett par nya M90 Marschkängor att ersätta mina vardagskäöngor som nu får gå i pension i form av att hamna som reservkängor. Två nya M90 T-shirts, tillverkade 2001 att ersätta de sådana som jag fick i lumpen då dessa är helt utslitna, dessa kommer att användas till vissa applikationer i vardagen. Slutligen så innehöll paketet en praktiskt taget obegagnad värmerock M90 samt mellanskillnaden mellan priset för en ny och en begagnad sådan. Rocken var helt perfekt efter mina önskemål, den ger intryck av att vara väldigt lite använd, den har den fodrade huvan som de tidigare exemplaren har och den är av samma storlek som den jag hade i lumpen.
När jag lagt ut jackan på golvet tillsammans med de övriga inköpen såg jag att den hade en kaptensspegel på bröstet, detta föranledde en reflektion att den måste använts av en kapten i södra Sverige, närmare undersökning av jackan visade att så var fallet då den var märkt med KN *** ********* 22 komp P2. Den har alltså tillbringat sitt aktiva liv i en garderob tillhörig en kapten som slöat på kontor eller fisit runt i ett pansarfordon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0