Jobb och skatt.

Nu har jag jobbat för Uppsala Taxi i tretton månader och finner det lite skoj hur van man blir vid bättre förhålllanden.
På Kurir var det en fantastiskt bra månad om jag körde ihop 50 000 på Taxametern, jag tror att jag gjorde det två gånger på dryga tre år som jag jobbade där.
Här på Uppsala Taxi har jag haft två månader som har legat under femtiotusen, men bägge de månaderna hade jag en sjukskrivningsvecka och här i januari körde jag in 53095 kronor och tycker att "jaja, det är ju dåliga januari, så jag får väl vara nöjd." Jag gillar att jobba för Uppsala Taxi.

Så läser jag att Regeringen tänker höja skatten för svensson ytterligare, bensinskattehöjning med 70 öre. Visst kommer det att leda till lite mindre bilkörande, men det är ändå fel väg att gå. Vill vi minska bilparkens miljöpåverkan finns det mycket vi kan göra som inte minskar svenssons rörelsefrihet. Som jag sagt tidigare, förbjud nyförsäljning av fossilbränsledrivna bilar från halvårsskiftet, upphandla Vätgasdrivna bilar till statlig och kommunal verksamhet och anlägg gott om vindkraft som kan producera vätgas. Upphandla även elbilar med ett enkelt utbytessystem för batterier och en räckvidd på batterierna på tio mil, samt ett tätt nät av batterimackar till dessa. Dessa upphandlingar tillsammans med nyförsäljningsförbud för fossildrivna bilar kommer att reducera vagnsparkens CO2utsläpp med mer än fem procent av dagens nivå årligen i uppemot tio år, därefter med mindre volym för att om vi ej finner en fullvärd biobränsloeersättare till bensin för befintliga bilar stanna på kanske 5% av dagens nivå om ca 20 år. Även om vi sänker bensinskatten. Bygg ut vindkraft och vågkraft för att få ström till dessa stationer och till laddning i hemmen av bilarna. Då man abbonerar på batterierna och får dem utbytta när man byter batteri på en mack under långkörning så kommer man ifrån de höga kostnaderna för individen när ett batteripaket skalll bytas, batteripaketen får skaplig omsorg på mackarna och kan löpande bytas ut mot Modernare batteriteknik. Vidare omhändertas uttjänta batterier på ett bra sätt inom utbytessystemet via mackarna. De flesta av elbilarnas problem lösta på ett bräde.
Med utbyggd Vätgasinfrastruktur och ett antal modeller av vätgasbilar på marknaden så accelererar teknikutvecklingen på området och tankar och bränsleceller blir bättre (samtidigt som kolvmotorn blir kvar, då BMW med flera gillar dessa.
Det som hindrar detta är som vanligt EU, då ett nyförsäljningsförbud av smutsbilar skulle ses som handelshinder.
Den EU-kramande regeringen liksom de tidigare dito har själva sett till att det enda styrverktyg de har kvar är det svenska folkets urgamlka rätt att sig självt beskatta och knapppt ens den. Det har tydligt bevisats att vi inte kan påverka inne i EU (vilket vi skulle kunna hävdade EU-förespråkarna, det var ett av deras starkaste argument), vi Får ej heller längre vara föregångsland, vilket var ett effektivt sätt att påverka resten av världen innan vi gick med i EU. EU har tystat sveriges röst i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0