Miljöbilsmässan i sollentuna

Jag släpade med mig en kompis på miljöbilsmässan i Sollentuna idag.  Stor besvikelse. Jag hade en fribiljett, men vill nog säga att mässan var allt annat än värd pengarna. Än värre för kompisen som betalade för sin biljett, 130 kronor.
Mässan kunde ha varit så bra om de hade brytt sig om att locka lite innovatörer. Elbilar, seriehybrider och kanske framförallt de pelletsdrivna stirlingseriehybrid som utvecklas i värmland var vad jag hade hoppats på att få se och lära mig mer om, men så skedde inte.
Det som förevisades var bara de vanligaste på marknaden förekommande miljöklassade mindre tjänstebilarna och en och annan hantverkarbil. De allra flesta endera snåla diesel eller bensinbilar, men även några etanolbilar, gasbilar och ett par paralellhybrider (honda civic och toyota Prius) det enda av intresse för Taxi var firman som gaskonverterar Citroen C5. Då både touran, transporter och safira i sina biogas respektive etanol versioner saknar automatlåda och då Saab biopower är gamla nyheter och allt annat är för litet för att duga som taxi hos ett seriöst bolag. Toyota saknade egen representation, men gröna bilister ställde ut en Prius, att dryga sig med att fråga Toyota om Camry Hybrid gick alltså inte heller.
Värdelös mässa som knappt ens fungerar som politiskt "vi-gör-något-åt-miljön" alibi.
Till deras nästa mässa vill jag säga: GÖR OM GÖR RÄTT!!!

Positivare nyheter, men av mindre allmänintresse:
Hade lillasyster här på Tacos ikväll, mumsigt och trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0