Fjärde Juli tvåtusenåtta

Lite smått och gott.
Jag är ute i Sommarstugan och kan konstatera att det återstår minst en Grävling, så jag ska ta och ringa till jägaren igen.
Jag försökte starta Slåtterbalken för att slå vårt höga gräs när jag kom ut hit, men den strejkade, så jag tog fram lien istället. Jag slog inte allt, men en del i ala fall. Tungt men roligt jobb. Imorgon tar jag nog och räfsar undan det jag slog idag och kanske rentav slår lite mer.
När jag sköljde av händerna nere i sjön så kändes vattnet riktigt anständigt varmt, så man kanske skulle ta sig ett dopp imorgon.
Juni månad var en otippat bra taximånad, jag körde in 69574kr, det är nytt personligt rekord.
Får se om jag får in anständiga pengar i Juli också, hittills snittar jag 2900 i Juli.
Jag behöver en ny gräsklippare hit också, får se om jag köper en handjagare, eller en begagnad åkgräsklippare (inte för att det behövs, men det kunde vara skoj) eller rentav ett begagnat elektriskt får. Ett elektriskt får vore praktiskt, bara att ställa ut i april-maj och sedan ha välklippt gräsmatta hela sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0