Reservdelstillgång.

Min kära rekordkombi (Se bild i maj-juni förra året ) har ju roat sig med att läcka bromsvätska från vänster frambroms.
Det rimliga att anta i det läget är att det är någon tätning som gått sönder och att det behövs en reparationssats för några hundralappar, men sån tur hade vi inte. Bromsoket hade spruckit...
Så, jakten börjar för att hitta ett nytt. Opelhandlaren i Uppsala svarade inte över huvud taget på mejl och varken meca eller mekonomen hade någon leverantör. ytterligare sökande så hittar jag en firma i värmland som säger sig kunna leverera fabriksrenoverade ok för 1500 kr, men det visar sig att lagersaldot hos deras leverantör var noll. Sökandet går vidare och jag tycker mig minnas att det var en artikel om en opeldelshandlare i något av årets nummer av tidningen klassiker, men just det numret visar sig vara utlånat. En snabb googlesökning på Opeldelar och frösön (där jag trodde mig minnas att firman låg) gav mig dock en lista med opeldelsfirmor odch i slutändan telefonnumret till Opeldelar i Kungsgården, en trevlig herre som skickade oket med bussgods samma dag (i tisdags) så att det låg hos bussgodset i uppsala (som inte kan skilja på 076 och 070 på onsdagen och jag via fraktsedelnumret fick ut det igår (torsdag). Oket visade sig vara komplett med monterade belägg, bara att skruva på bilen, men först ska min husmek få byta hjullagret som visade sig vara dåligt även det. Sa jag priset förresten? 1000 kronor för ett fabriksnytt ok och ytterligare 150 kr för frakten. jag klagar ingenstans på sådan service och såna priser.

Kommentarer
Postat av: Henning

Skönt när saker funkar! Länge leve orgiginalfetishismen!

2008-09-06 @ 19:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0