Linux, here i come!!!

Nu känns det som att Microsoft satt sin sista potatis vad gäller allt utom dataspelande.
Jag defragmenterade min Externa hårddisk igår, en 500GB hårddisk med 279 GB filer, filer som är ganska viktiga för mig.
Jag defragmenterade disken för att förebygga problem...
Resultat: mer än två tredjedelar av hittills kontrollerade mappar, som fungerade utmärkt före defragmenteringen är meningslöst skräp idag.
Hur i hela friden kan ett företag som Microsoft kosta på sig att sälja så dålig programvara?
Första bästa vänliga hjälpsamma människa som vill ges härmed tillstånd att komma och hjälpa mig att få igång min gamla dator (mest sannolikt trasigt kraftaggregat) och installera Ubuntu, firefox, openoffice, ett bra torrentprogram och VLC mediaplayer. Alternativt donera en dator med motsvarande prylar i. Hädanefter skall enbart dataspel komma i närheten av windowsburkar här i huset.

Och innan någon frågar, ja, mitt virusskydd är up to date. Ska det ta tjugofyra timmar efter att man tryckt på publicera innan ett inlägg fortfarande inte är publicerat? Använder blogg.se Windows?

Kommentarer
Postat av: Mamma



Du är så välkommen i Linuxfamiljen!

2009-01-14 @ 17:40:37
Postat av: Fuldrutt

Installera inte Ubuntu, det är bara en hype... Ladda ner en ISO från Linuxmint.com, bränn och starta datorn på denna cd:n så är det klart sen... Med allt du villha plus en massa mer.



Naturligtvis finns många fler alternativ, men INGEN är så enkel att komma igång med som LinuxMint, trust me...

2009-01-17 @ 22:12:00
URL: http://www.fuldrutt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0