Strömavbrott

Det blev strömavbrott ett tag här på eftermiddagen, det är inte första gången, jag har blivit väckt ett par gånger av att TVn gått igång efter strömavbrott. För några veckor sedan hade jag strömavbrott här också.
Det här väcker ett par frågor kring min beredskap, jag kunde inte lyssna på radio, jag har bara en radio i drift här hemma och den har inga batterier (kräver R20), det är inte å något som helst vis acceptabelt, jag måste kunna hålla mig informerad. Det är alltså hög tid att jag köper mig en radio med vevgenerator så att jag alltid kan lyssna på Radio. Jag borde även skaffa en UPS till Datorn, det är inte bra för den att bli strömlös på det här visaet och det är rätt trevligt att kunna fortsätta med det man för ögonblicket gör och avsluta på ett bra sätt om strömmen försvinner.
Sen så kunde en fotogenlampa eller två vara trevligt, dags att kolla på blocket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0