Se till att rösta i EU-parlamentsvalet!

Det drar ihop sig till val till EU-parlamentet. För oss som inte är vidare förtjusta i EU så känns det kanske spontant inte så viktigt, men det är det, särskilt om man inte gillar EU, då är det viktigt att få in goda krafter som kan försöka motverka EU.s Excesser.
Att passa en Valdag känns inte helt motiverat när det gäller en sak man inte gillar, så se till att poströsta istället så slipper du passa valdagen. på www.val.se kan du se var du kan poströsta, här i Uppsala är det bland annat på Stadsbiblioteket. Bara att ta med sig ett leg och sitt Röstkort.

Om du inte vet vilket parti du ska rösta på så kan det här testet ge en liten fingervisning om vilket parti som ligger nära dig, men då ska man tänka på att det inte är helt rättvisande avseende Piratpartiet, då Piratpartiet egentligen inte har någon partilinje i många av de frågor som ställs i Testet.
Tänk också på att testet redovisar procent som dina svar skiljer från respektive partis partilinje.
Visa makthavarna vad vi tycker om EU!!!

Kommentarer
Postat av: Garm



Det där testet visar vad jag normalt borde rösta på, MEN med tanke på telecom, ipred mm mm så kommer jag att rösta på piratpartiet. De behövs för att röra om i grytan där nere i Bryssel.



Nu har vi fått utländsk privatpolis som dessutom är part i målen mot dem de jagar, jag kan inte säga att jag gillar den saken, även om jag personligen inte fildelar. Det finns något som heter "ämnesglidning" när det gäller lagar.

2009-05-26 @ 14:41:32
URL: http://fjolsvinn.blogspot.com/
Postat av: sprithitler

Jag tror i och för sig att det heter ändamålsglidning, men för övrigt så har du en poäng. Men jag är osäker på om Piratpartiet för det första är de enda som är engagerade i frågorna och för det andra inte är rent farliga i andra frågor mot bakgrund av uppgifter som kommit fram de senaste dagarna.

2009-05-26 @ 17:17:56
URL: http://sprithitler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0