Mälaren runt.

I lördags deltog jag och hojen i mälaren runt. Ett evenemang som några personer knutna till den då nystartade tidningen MCM arrangerade första gången för tjugofem år sedan och som då syftade till att visa att man visst kan köra långt på gamla hojar och choppers. då startade cirka 150 ekipage, sedan har det genomförts varje år den tredje lördagen i augusti, med som mest cirka 25000 ekipage. Hur många det var i år har ännu inte publicerats, men många var det.
Jag kom dessvärre till start en kvart efter att starten gått, så jag fick roa mig med att köra ikapp och om andra eftersläntrare och sedan efter att jag kommit ikapp klungan strax före Hallunda roa mig med att ta mig upp i fältet. Jag körde om åtskilliga tusen hojar. Starten liksom målet är i Solna, men jag avvek vid Litslena-rondellen och körde hemåt då jag skulle jobba på kvällen, men ett varv runt mälaren blev det i alla fall, då jag både startade och slutade i Uppsala.
Underbar känsla att köra bland så många andra hojar och delta i en sådan demonstration av sammanhållning inom bikerkollektivet i Sverige. cirka var tolfte påställd hoj i Sverige kan antas ha deltagit.

Kommentarer
Postat av: ugg boots

1300274222

2010-10-19 @ 05:43:20
URL: http://www.uggonlineshops.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0