Commodoren besiktigad, dags för arbete inför efterkontrollen.

Igår Fredag var jag iväg och besiktigade Commodoren, det blev en liten tripp till Sandviken. På vägen dit sotade ett tändstift igen fullständigt så bilen började gå på bara fem cylindrar. Förmodligen är det en flottör som fastnat så att den flödar över hela tiden, i bästa fall ett ganska enkelt fel att åtgärda.
Beisktningen gick riktigt hyggligt och besiktningsmannen var trevlig. Dessvärre visade det sig att jag hade haft fel i min gissning om mellan fem och femton tvåor, men det berodde främst på att vi inte åtgärdat någon lykta eller blinker, så baraframlyktorna, höger framblinker samt höger bromsljus fungerade (men det hade fel färg, pga sprucket glas). bara tre rosttvåor, varav en dubbelsidig, tre bromstvåor, svag handbroms, svag höer bakbroms och anliggande höger frambroms, vilken tillsammans med dålig motorgång gav en förbrukning på närmare tre liter bensin per mil, det var alltså inte helt gratis att få bilen besiktad, men det var en trevlig utflykt.
Tjugo tvåor att åtgärda inom två månader innebär en var tredje dag, det ska väl gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0