Hemligheten avslöjas.

Jag antydde ju att det förelåg en hemlighet för ett par veckor sedan. Nu ska den avslöjas. Det jag gjorde då var att jag sökte inköpstillstånd för hagelgevär. Tillståndet kom förra torsdagen, men då hade vapenhandlaren stängt och när jag ringde i tisdags hade de inte fått in det vapenskåp jag skulle ha. Igår på eftermiddagen ringde de och sade att skåpet kommit, så jag skrapade ihop en expedition som idag gav sig iväg och hämtade skåp, bössa och lite ammunition hos vapenhandlaren, så nu kan jag äntligen titulera mig vapenägare.
Vad det blev för bössa?
En turkisk bössa, helt ny, En halvautomatisk Akkar Altay i kaliber tolv.
Halvautomatisk hagelbössa Akkar Altay.

Kommentarer
Postat av: T-72

Den var snygg. Önskar dig många trevliga stunder med den skönheten som "ligger" i din säng :) !

2010-03-29 @ 16:14:53
Postat av: Dag Selander

Ändamålet med hagelbyssan Akkar Altay i kal.12 är att bidra till hushållskassan med sjöfågel och hare, eller? //Dag Sr

2010-04-04 @ 14:12:33
URL: http://missionxp.webblogg.se/
Postat av: Sprithitler

Det främsta ändamålet med bössan är att skrämma livet ur lerduvor med halvnära bomskott.

2010-04-04 @ 15:42:24
URL: http://sprithitler.blogg.se/
Postat av: Dag Selander

Njaså... men inte bara skrämma utan träffa med de blyfria blyna ;-)

2010-04-04 @ 17:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0