Älgstudsare

Igår valborg kom ett efterlängtat brev ifrån polisen i Uppsala, när jag sedan fick tid så tog jag en sväng till vapenhandlaren och hämtade mig en begagnad gammal repeterbössa i kaliber 6,5*55, med ett ganska billigt kikarsikte. Det är inte den optimala älgstudsaren, ej heller min drömälgstudsare, men det är en som det verkar helt okej bössa som gör att jag kan delta i högviltsjakt om jag vill och att jag kan upprätthålla skjutskickligheten på älgbanan eller tvåhundrametersvallen. När jag fyllt upp mitt vapenskåp i övrigt i enlighet med mina önskemål så kommer bössan att bytas ut mot någonting bättre, kanske en lite använd och rätt modifierad Husqvarna 1640 eller 1900.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0