Taxi igen

Taxi är som sagt en intressant bransch.fick mig en kort körning igår, kom sedan på att jag glömt flaggorna till bilen hemma (måste ju flagga på kronprinsessans födelsedag), så jag tar sikte hemåt, när jag är nästan hemma så piper det till och jag får en sjukresa, till Enköping och jag var inte ens på sjukhusområdet. Hämtar flaggorna och hämtar kunden. kör till Enköping. kommer tillbaks, står och snackar en stund med en kollega, så får han en hämtning vid psykakuten, vet inte till var, men det lät inte som att det var sjukresa, så förmodligen en körning inom stan. Fem minuter senare piper maskinen igen. Budkörning, Ultuna till djurgården, någon som hade glömt en väska. Det är inga fastpriser på längre budkörningar, det är miltaxa, 200 kronor per mil efter klockan arton, 74 kilometer gånger 200 kronor per mil, räkna själv. dock en aning högre moms än på personbefordranså för att motsvara en persontransport får man låtsas att det hamnade på ungefär 1250 kronor, vilket är rätt bra det också. Dessvärre ingen retur ifrån stockholm, men det blev en rätt bra kväll ändå, särskilt som jag passade på att luncha i stockholm med en kompis innan jag körde hemåt, det var trevligt.
Mindre kul var att växeln skickade på mig en hämtning knivsta när jag precis passerat knivstaavfarten. Det behövs någonstans att vända mellan Knivsta och Uppsala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0